• Motorlok T41 204

    Det dieselelektriska loket T41 204 byggdes av NOHAB på licens från GM 1956. Med dieselelektrisk menas att en dieselmotor driver en elgenerator som i sin tur driver flera elmotorer. Loket T41 204 har en GM tvåtakts V12:a som driver en huvudgenerator som is in tur ger ström till fyra elmotorer, monterade i lokets boggier.

  • Motorlok T42 205

    T42 205 är ett dieselelektriskt lok, som var EMD:S provlok för Europa.

  • Motorlok T43 235

    T43 är ett dieselelektriskt lok, byggt av NOHAB på licens från GM, 1961–63. Med dieselelektrisk menas att den stora GM tvåtakts V12:an driver en huvudgenerator, som ger ström till fyra elmotorer, monterade i lokets boggier.

  • Motorlok Z65 492

    Z65 är en lokomotor, vilket betyder att den är till för växling och har max 300 hk. Den körs fossilfritt på Ecopar Bio 100.

  • Motorlok Z67 626

    Z67 är en lokomotor, vilket betyder att den är till för växling och har max 300 hk. Den körs fossilfritt på Ecopar Bio 100.

  • Motorlok Z67 630

    Z67 är en lokomotor, vilket betyder att den är till för växling och har max 300 hk. Den körs fossilfritt på Ecopar Bio 100.

  • Motorlok Z 68

    SJ:s första typ av motorlok var litt Z, ett mycket litet lok som tillverkades av Bjurström AB Slipmaterial i Västervik. Lokomotorerna, som kom till i andra halvan av 1920-talet, byggdes för att kunna ersätta både ånglok och hästar vid lättare växling.

  • Motorlok DAL 651

    DAL 651 är en lokomotor, vilket betyder att den är till för växling och har max 300 hk. Den körs fossilfritt på Ecopar Bio 100.