Ombord på det rykande ångtåget finns gastar som rör sig mellan vagnarna och spökar för resenärerna. Men bara lugn, för den som vill åka med utan att bli skrämd finns även en lite lugnare avdelning.

– Vi ser fram emot att köra spöktåg och möta gastar och gäster som vill uppleva Halloween på Furuvik, säger Helena Skärström som är programansvarig vid Järnvägsmuseet.

Järnvägsmuseets spöktåg rullar exklusivt under tre dagar – från onsdag 31 oktober till fredag 2 november mellan Gävle central, Furuviksparken och Skutskär. Halloween på Furuvik pågår däremot 27–28 oktober samt 31 oktober – 4 november. Då erbjuds spännande aktiviteter för alla små och stora som vill njuta av parken i Halloweenskrud.

Biljetter och tidtabell
Entré till Halloween på Furuvik och biljetter till spöktåget går att köpa online på furuvik.se men tågbiljett går även att lösa ombord. Tidtabellen finns på anläggningarnas hemsidor.

Helena Skärström, programansvarig vid Järnvägsmuseet
Telefon 026-455 14 57